Pagini

luni, 4 februarie 2013

Te simţi singur şi deprimat? Ieşi din starea asta!

Sunt mulţi oameni care se simt singuri în jurul nostru, care ar avea nevoie ca cineva să vorbească cu ei, să-i încurajeze sau măcar să le zâmbească. A încuraja pe cineva este un act ce cere lepădare de sine. Nu putem merge să vorbim cu cineva care este singuratic dacă nu ne pasă de oameni. Dacă suntem doar pentru noi, dacă trăim numai pentru a ne face nouă vieţile mai pline de sens şi mai fericite, nu facem decât să ne secăm sufletele şi să ne împietrim inimile. Şi sunt multe inimi împietrite şi suflete seci în jurul nostru!
Nu putem aştepta ca altcineva să meargă să vorbească cu omul care are nevoie de ajutorul nostru, pentru că noi suntem mult prea ocupaţi să ne găsim scopul vieţii. Nu putem vorbi sau scrie despre altruism dacă noi nu suntem practicanţi al acestuia. 
Niciodată nu au fost mai mulţi oameni singuri ca şi acum. Avem reţele de socializare, dar nu purtăm discuţii reale cu nimeni. Avem o mulţime de persoane în jurul nostru, dar niciunuia nu-i pasă de celălalt. Pe internet vorbim de parcă ne-am cunoaşte de-o viaţă, iar faţă în faţă ne ascundem unul de celălalt. 

Şi devenim tot mai singuri. Unii dintre noi mergem la cutia de medicamente, căutând leacul magic care ne-ar curma viaţa. Alţii nu suntem liniştiţi până nu ne vedem sângele curgându-ne pe pielea tăiată cu lama, iar ceilalţi se mulţumesc să se retragă în colţul lor cu căştile în urechi, gândindu-se cât de "aiurea" le e viaţa. Singurătatea sufletească este cea mai grea boală pe care o poate avea un om. Ne simţim singuri când suntem dezamăgiţi de cineva, când nu avem pe cineva special căruia să-i încredinţăm inima noastră ori când constatăm că totu-i deşertăciune. Îmi amintesc de o perioadă din viaţa mea în care m-am simţit foarte deprimată şi singură. Mă retrăgeam în colţul meu, îmbrăcată cu haine închise la culoare şi gândindu-mă că viaţa n-are niciun sens. În timp ce oamenii din jurul meu râdeau, eu mă întrebam de ce pot râde ei. Desenam tot felul de schiţe întunecate, lucru care îmi accentua supărarea. Apoi, am descoperit scrisul. Am început să compun poveşti, apoi am fost încurajată să-mi fac acest blog. 

Încetul cu încetul am observat că rănile sufleteşti se vindecau cu ajutorul scrisului. De fiecare dată când acumulam ceva folositor pentru oameni, abia aşteptam să scriu pe blog! Dumnezeu m-a ajutat să ies din singurătate şi din depresie folosindu-Se de talantul cu care m-a înzestrat. Cred că şi tu, omule care te simţi singur şi nefolositor, ai un talent ascuns. Nu-ţi fie teamă sau ruşine, nu te gândi la ce vor spune oamenii! Luptă pentru inima ta şi dă ce ai mai bun din tine prin darul pe care Dumnezeu ţi l-a dat. Poate îţi place să scrii şi să vorbeşti cu oamenii, ca şi mie. Ori poate ai o voce bună. Odată am întrebat o tânără care are o voce de aur, dar pe care şi-a îngropat-o în problemele acestei lumi, ce simte atunci când cântă. "Când cânt, simt că nu am nicio problemă. Parcă toată supărarea ce o am iese din mine şi mă simt liberă!", mi-a răspuns ea pe un ton visător. 
Aşa că, ce mai aştepţi? Foloseşte-te de armele pe care le ai şi ieşi din depresie.

Imagine de pe Pinterest

39 de comentarii:

  1. Dumnezeu sa te binecuvinteze pentru aceste cuvinte...multi au nevoie sa vada asa lucrurile..Dumnezeu te-a inzestrat cu un talent minunat...aceste randuri asternute sunt potrivite pentru multi dintre noi...Sa faci sa rodeasca acest dar minunat.Iti multunesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc mult pentru cuvintele frumoase :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte dragut! Din goliciunea imensa pe care o simt acum,incerc sa iti trimit ceva, putin egal ce,insa incerc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Este adevărat ce spui când citesc îmi revin speranțele dar după 10 minute revin pe pământ și iar neînțeles ma simt oricum cuvinte frumoase

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult pentru incurajare :)
    Si eu am fost deprimata mult timp si un gand imi tot staruia in minte: fa ceva pentru ceilalti ca sa iesi din starea asta! Si am facut si mai fac: cant, postez cantece si citate incurajatoare pe Internet, mai si scriu ce-mi trece prin cap... fie ca tot ce mi-a daruit Dumnezeu sa ajute la ridicarea altora :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,frumoase cuvinte,insa eu nu vreau decat sa plang,desi am doi copii de care parca nici nu_mi pasa uneori,nu ma intelegeti gresit,nu sunt flamanzi sau murdari,din contra,doar ca mai tip la ei,ma razbun practic.Ma calmez insa imediat sia refugiez sa plang fara ca ei sa ma.vada.Nuam mama,nu am tata,fratii sunt imprastiati prin lume ca si mine dealtfel.Prite.i nu exista,iar sotul e din ce in ,e mai absent,sau poate asa vreau sa cred.Va multumesc

      Ștergere
    2. Am avut si eu momente din acestea... si inca mai am, cand as vrea numai sa plang... dar cu ajutorul lui Dumnezeu, sunt tot mai rare si mai scurte. Si eu sunt ca si singura pe lume, familia mea e departe de mine. Nu disperati, Dumnezeu va trece cu bine prin toate, oricat de greu ar fi :)

      Ștergere
  6. Cand crezi ca viata ta nu mai are rost, si parca nicio cale de iesire din situatia ta nu mai exista, cand esti disperat(a) si ranit(a), si viitorul e intunecat, sa stii, prieten drag, ca este Cineva care se gandeste la tine si vrea sa te ajute... El a murit pentru tine. Este Domnul Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Cheama-L in ajutor pe El... http://www.caleamantuirii.blogspot.ro

    RăspundețiȘtergere
  7. tocmai ce am descoperit blogul tau si iti multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Durerile inimii sunt cele mai crunte!! O durere fizica se trateaza cu analgezice.etc. dar inima nu, ea asteapta sa fie tratata cu iubire, intelegere..speranta!! Uneori speranta e cea care ne ramane, dar e atat de stinsa incat nici nu o simtim, desi ea exista acolo. Trebuie sa gasim o farama de speranta ..fie intrun fluture care zboara , fie intrun mic animal care se joaca ..si ne smulge un suras...Stiu e greu, eu trec acum prin asta..doare..fericirea pare la infinit ...dar visez..macar atat sa fac ..sa visez

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Speranta ....dar cat sa mai speri cand zilele trec si tu te simti tot singur ,trec zilele ,muncesti te afunzi in problemele zilnice si seara te
      te culci tot dezamagita si dimineata te trezesti fara un motiv de a zambi...

      Ștergere
  9. adevarat...fii binecuvantata...Eu sunt cu voi in toate zilele a spus Mantuitorul ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este !nu sunt o persoana care frecventeaza bisericile sau citeste biblia,insa cred in Dumnezeu si mai cred ca te poti ruga oriunde la El.Trec printr-o perioada grea si nu am pe nimeni langa mine dar de fiecare data cand sunt la pamant si simt ca nu mai pot,il chem pe Dumnezeu !Si vine pentru ca ma ajuta sa ma ridic,iar ,si iar,si iar...

      Ștergere
  10. Dumnezeu sa te binecuvanteze .Mi'a fost de mare folos sa citesc aceste cuvinte .Am trecut prin multe incercari dar cu Dumnezeu reusesc sa fiu biruitoare in toate !

    RăspundețiȘtergere
  11. Dumnezeu sa te binecuvanteze si sa te rasplateasca pentru ceea ce faci..Sunt de foarte mare folos cuvintele aceste esti foarte speciala !

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc,pt aceste cuvinte minunate!

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc pentru aceste cuvinte, au fost ca un balsam pentru suflet.

    RăspundețiȘtergere
  14. Mulțumesc. .
    Chiar aveam nevoie de asta ! ♥

    RăspundețiȘtergere
  15. Dumnezeu sa te binecuvinteze frumos asta e un dar de a alina suflete ranite.

    RăspundețiȘtergere
  16. Este adevarat cum ati descris singuratatea si metode de a o neutraliza. Practic de multa vreme acest lucru dar din pacate nimic nu poate umple o gaura neagra, care absoarbe tot si ramane nimic. Nu sunt pesimist, dar exista in profunzimea noastra un ceva pe care nu stiu cum il putem satisface chiar si intr-o mica masura, exact ca si cum ai privi o fotografie fara sa poti sa-i simti profunzimea continutului. Deci practic care este realitatea profunzimii? Totusi multumesc. Sarbatori fericite!!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Frumos blog.D-zeu sa ne ajute in orice incercare sa devenim mai tari nu mai slabi.sa privim mai mult partea buna a lucrurilor.

    RăspundețiȘtergere
  18. Felicitări pentru efort. E foarte greu...este greu. Eu nu stiu cum...sa mai fac.

    RăspundețiȘtergere
  19. multumesc pentru aceste ganduri pe blogul tau. incerc ca gasesc un talent... doar ca in ultima vreme starea aceasta a inceput sa ma afecteze f grav, sa am stari de anxietate f puternica, sa ma auto-izolez de tot si toate. Nu este imposibil ceea ce spui, este realizabil.... dar f f greu. Este mai innalt ca Everestul si eu sunt la poalele lui. Nu credeam ca o sa ajung asa vreodata. Stiam ca sunt chestii grave si nu le luam in ras cand auzeam de ele la alte peroane, dar nu credeam ca voi ajunge si eu asa. Este de un sentiment f urat care ma cuprinde uneori, si incerc sa il alung, dar des nu cu succes. cred ca cea mai buna solutie este sa gasesti speranta in ceva/cineva, sa ajuti, sa daruiesti etc. Nu planuri, nu sa faci planuri; ci sperante (mai stiu doar ca un animal de companie ajuta enorm; ma gandesc ca imi iau unul :) ) Sarbatori Fericite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hey, vei trece și peste starea asta de depresie în care te afli, da ține și de tine să te ajuți singur. Încearcă să faci lucruri pozitive și bune, care să te scoată din tristețte. implică-te în ceva care să le fie de folos și care să te facă să te simți util și încearcă să gândești frumos și pozitiv. Încrede-te în Dumnezeu, mai presus de toate si roagă-L să te ajute CUM să ieși din asta. Vei simți călăuzire și lumina de Sus. Fii binecuvântat!

      Ștergere
  20. In ultimul timp ma simt suuuper singura . In timpul saptamanii e totul ok ,ma distrez la scoala ..dar cand vine weekendul e groaznic . Prietenele mele au planuri in care nu sunt implicata si mereu sfarsesc in casa . Mereu le spun cat de mult vreau sa ies si eu ,dar fara folos ...weekendul vine cu rutina lui

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cand vezi ca cei din jur nu au timp de tine, e momentul sa areti lumii ca poti si singura sa petreci o zi frumoasa. Vei invata sa te bucuri de lucrurile marunte care chiar iti ofera bucurii. Sa nu fugi dupa lume, daca ei nu vor sa petreaca timp cu tine. Uita-te in jur si poate mai vezi undeva un suflet singuratic care poate chiar de tine are nevoie. Iti doresc numai bine Milena.

      Ștergere
  21. Nu pot sa inchid aceasta fereastra fara a scrie cateva cuvinte de multumire. Eu tare imi doresc sa cred ca Dumnezeu lucreaza prin oameni si ca ne asculta inimile. Iti multumesc pentru aceasta postare plina de cuvinte frumoase si incurajari, sa iti dea Dumnezeu sa poti sa continui sa faci bine pe aceasta lume.

    RăspundețiȘtergere
  22. Totul este deșertăciune...

    RăspundețiȘtergere
  23. Eu am acest sentiment de mult timp. Incerc pe cat pot sa ma ajut singura cum scria cineva mai sus . Insa nimic nu se compara ca atunci cand discuti cu o persoana. Toata lumea e grabita are treaba nu are timp de tine insa tu esti trist si deprimat si simti ca nimeni nu te intelege. Va spun doar cateva incercari de ale mele , poate ajuta si altora Ies in oras asa singura si colind prin parc prin magazine.....de cele mai multe ori nu am bami decat de un suc sau un covrig dar ma multumesc si cu atat.il rontii si privesc cu respect batraneii care se tin de mana , mamicile care imping un carut ,cu iubire copii care se joaca....tinerii care se saruta si ii multumesc lui Dumnzeu ca mi-a dat sanatate sa ma bucur si eu de bucuria celor din jur.Recunosc cateodata ma ia tristeyea si nostalgia ma gamdesc ce bine mi -ar fi si mie sa fiu in locul lor....dar asa ne-a dat noua fiecaruia Dumnezeu cate o cruce. Da stiti ca nu sunt foarte batrana dar nici foarte tanara insa noi toti cei care suntem asa tristi si nu avem cu cine comunica de regula ne simtim batrani.Stiti voi vorba ca batraneii mai sunt si neputinciosi.....la noi e durere in suflet.Eii dar va zic sculati-va in capul oaselor iesiti din casa si veti intalni o persoana careia sa-i spuneti buna ziua! Daca va e lehamite atunci aciuati-va in pat si luati o carte buna si cititi. Alt remediu e sa puneti muzica de ex iarba verde de acasa sau coconut...etc sau de ce nu ceva populara. Daca ati epuizat tot asezati'va la tv si cautati ceva comedie. NU UITATI SA VA RUGATI!inainte de culcare , dar si dimineata caci niciodata nu poti sti ce a pregatit Dumnezeu in acea zi....
    Dumnezeu sa va ajute pe toti cei care treceti prin aceste stari sa va dea bucurie si eliberare.

    RăspundețiȘtergere
  24. Mdea sunt singurul care vrea sa se sinucida

    RăspundețiȘtergere